O günden sonra İsa şu çağrıda bulunmaya başladı: “Tövbe edin! Çünkü Göklerin Egemenliği yaklaştı.” (Mat. 4:17)
İsa çölde Şeytan’la yüzleştikten sonra (Mat. 4:1-11) vaaz hizmetine başladı. “Göklerin Egemenliği yaklaştı” diyerek ilanda bulundu. Mesih’in söyleyebileceği birçok şey vardı ama O tövbeyle başladı.
Tövbe nedir? Yaptığınız yanlıştan ötürü kederlenmektir (2.Ko. 7:10). Günahtan ve kötülükten dönmek, bunları reddederek Tanrı’ya yönelmektir (Özd. 28:13; Hez. 33:11). Yüreğin ve zihnin değişerek yeni bir yön ve yeni bir tutuma sahip olmasıdır (Yoe. 2:13; Rom. 12:2). Hayatınızın, Tanrı’nın Sözü’nü dinlemekle sonuçlanacak bir şekilde değişim göstermesidir (1.Yu. 2:4-6). Kutsal Tanrı’ya karşı çirkin suçunuzdan ötürü keder duymaktır (Mez. 51:3-4). Büyük Tanrınız’ın ışığında ne kadar küçük olduğunuza dair ciddi bir yargıdır (Rom. 12:3). Günahınızın sonuçlarını ve hem
kendi yaşamınıza hem de başkalarının yaşamlarına nasıl zarar verdiğinizi anlamaktır (Gal. 6:7). Yaptığınız yanlışların zararını telafi etmeye razı olmaktır (Luk. 19:1-10). Günahınızdan sadece bir kez değil, hayat boyu her gün dönmeye razı olmaktır (Mat. 3:8; Elç. 26:20).
Tövbe ne değildir?
Tövbe sadece zihinsel bir değişim değildir. Sadece davranış değişikliği de değildir. Yürek değişikliğidir. Yaşam değişikliğidir. Kutsal Ruh’tan gelen bir iknayla başlar ve kişinin tüm yaşamına akar. Sadece yaptığınız yanlıştan ötürü kendinizi kötü hissetmek ve sonra günahınıza dönmek değildir. Sadece sözlü bir kabullenme değildir. Üzgün olduğunuzu söyleyip de günahınız hakkında hiçbir şey yapmamak olmaz. Tövbe ikiyüzlülük değildir. Pazar günü kutsal bir yaşam sürdükten sonra eve gidip gizlice cinsel günaha kendinizi vermeye devam edemezsiniz.
Tanrı’ya karşı halimizden memnun bir tutumumuz olmamalıdır. İsrailliler Tanrı’dan çok uzaklaşmışlardı ve bu nedenle, İsa onları kötülüğü reddedip Tanrı’ya dönmeye çağırdı (Mat. 4:17). Vaftizci Yahya aynı sözleri kullanarak aynı çağrıda bulunmuştu (Mat. 3:2). Daha sonra ne gelirse gelsin, İsa ve Yahya İsrailliler’i şimdi tövbeye çağırıyordu. Bunun daha fazla beklemesi mümkün değildi.
İsa’nın gelişiyle, Göklerin Egemenliği yeryüzüne geldi. Tanrı’nın hükümranlığı ve krallığı dünyayı istila etti ve tek bir kişide başladı: Kurtarıcı Mesih. Eski Antlaşma boyunca İsrailliler, Mesih’in gelişinin vaadini duymuşlardı (Yar. 3:15; Mez. 2:1-12; Yşa. 9:6-7; 52:13-53:13; Dan. 7:13-14; Mik. 5:2). Ardından yüzlerce yıllık sessizlik geldi. Ancak İsa’nın gelişiyle birlikte Tanrı yine yaklaşmıştı. Peygamberlerin bütün vaatleri İsa’nın yaşamıyla, ölümüyle ve hizmetiyle gerçekleşti. Tanrı yeniden yeryüzünde hüküm sürecek, Kötü Olan ve bütün dünya Tanrı’nın Oğlu’na tabi olacaktı. Bir gün her diz çökecek ve her dil İsa’nın Rab olduğunu söyleyecekti (Flp. 2:9-11).
İsa tövbeyi vurguladı. Kötü yollarınızdan vazgeçmedikçe, Tanrı’ya dönemezsiniz. Tanrı’yı seviyor gibi yapıp günah işlemeye devam edemezsiniz. Tövbe edin. Günahınıza sırt çevirin ve iman yoluyla Mesih’e dönün.
Düşünün: Cinsel günahınızı bırakıp Tanrı’ya imanla dönmeye istekli misiniz? Sizi şimdi günahınızdan tövbe etmeye davet ediyorum.
Düşünün: Tövbenizin önünde ne gibi engeller veya tutumlar var?
Harekete Geçin: Tövbenin ne olduğunu ve ne olmadığını dile getiren paragrafları okuyun. Bir kalemle size uygun düşen yerlerin altını çizin. Olgun bir imanlı bularak listede altı çizilmemiş maddelerin sizin hayatınızda neden belirgin olmadığı hakkında konuşun.
Yazar: DEEPAK REJU